Pages

Tuesday, May 30, 2017

Halau Semut Dengan Ronella Essential Oil Lemongrass

Rumah korang ada masalah semut tak?

Sana sini bersemut kalau kat rumah saya ni.
Dalam beras pun depa buleh berumahtangga okey
Geram tau, especially bila dorang masuk dalam makanan
Dalam nasik kat dalam rice cooker pun kekadang masuk jugak
Alahai... lapar sangat ke ko ni semutttt.

Haa... korang pernah ke gaduh ngan semut?
Macam kelakar kan terms gaduh dengan semut ehhe
Tapi memang geram kan?

So, bila dah tau yang essential oil lemongrass boleh halau semut
Saya pun apa lagi!

Beli jer Ronella Family Pack, terus saya cuba eo lemongrass halau semut.
Saya buat camni jer.


Bahan-bahan diperlukan (hahah macam nak masak pulak)
- Semut
- Tisu
- Ronella Essential Oil Lemongrass


 Bahan utama: semut-semut (ahaks!)



 Ronella Essential Oil Lemongrass



 Cara-cara:
- Titiskan beberapa titis Ronella Essential Oil Lemongrass atas sedikit tisu
- Letak kat tempat semut bermesyuarat atau buat highway
- Pegi makan nasik atau layan tv dulu, jangan la tunggu situ, bosan nanti haha
- Dalam setengah jam ke, datang semua tengok. Ada lagi ke tak semut kat situ

Yang saya buat eksperimen ni
Memang sekor pun tarakkk dah semut kat situ
Haa, tau korang pening dengan bau lemongrass tu

Pening ke, sakit-sakit badan ke... tatau la apa depa rasa kan
Tapi memang setel masalah semut time tu jugak

So, bila ada lagi semut datang, kita buat jer la cara cam saya buat tu.
Takder la sekali buat bertahun semut tak datang kan
Itu menipu namanya hahaha.

Sebab tu la kena sentiasa standby Ronella EO Lemongrass ni kat umah
Bukan semata untuk halau semut jer tau.
Malah buleh guna untuk halau NYAMUK, LIPAS DAN SERANGGA-SERANGGA COMEL.


Kalau ada diffuser lagi cun!
Guna camni haaa

Terus boleh jadik deco items comel kat umah kita tau.
Sebab tu saya suka Ronella Stem Diffuser ni
Kecik, practical dan cantik sebab kaler dia putih.


Okey, sekian petua dan tips halau semut cara moden dengan CikKintan 
Sehingga berjumpa lagi. Selamat memasak menghalau semut!