Pages

Sunday, April 2, 2017

Oh Mama! Ini punca anak kecil anda kena jangkitan kuman

Anak kecil anda perlu dijaga betul-betul keadaan persekitarannya, apa juga jenis bakteria berisiko untuk anak kecil dijangkiti kuman..

Tapi ini ada satu kisah yang boleh mama-mama ambil sebagai iktibar

Perkongsian pengalaman anak kecil kena demam panas tiba-tiba..



Mia   ni anak sulong saya, baru berusia 2 tahun lebih,

Tapi ada suatu hari tu, Mia  terkena demam panas, mulalah bermain difikiran saya yang pelik-pelik, sebab banyak dengar kisah sedih lepas anak kecil kena demam panas.

Demam panas anak saya ni langsung tak terjangka, ni kali pertama dia demam agak panas, tapi lepas beberapa hari , demam Mia baik sendiri je, jadi saya rasa takde apa-apa.

Takde apa-apa yang perlu saya risaukan..

Tapi lepas beberapa minggu kemudian, Mia demam sekali lagi dengan suhu yang agak panas, kali ni, lagi teruk bila Mia jadi kurang aktif , jadi lesu dan kerap muntah-muntah.

Saya segera bawa Mia untuk berjumpa doktor, Doktor maklumkan  Mia terkena jangkitan kuman dan kalau lambat di bawa, mungkin berisiko terkena penyakit pneuomonia. Lega sikit rasa, mujur Mia takde apa-apa.

Tapi doktor ada pesan , Mia perlu dijaga sebaiknya, kena pantau Mia pergi mana, kena pastikan Mia berada pada persekitaran yang bersih dan jauhkan dari terdedah dengan bakteria.

Bila cakap pasal bakteria ni, saya ada ternampak tentang kaedah semulajadi untuk pastikan  rumah boleh bebas dari bakteria. Yelah bakteria ni bukannya boleh nampak dengan mata kasar, ada jugak pakai pencuci lantai untuk elak bakteria, tapi bila beberapa minggu tak cuci lantai, lipas, tikus masih lagi berkeliaran.

Nak kena cuci sekali lagi, bila ada serangga dan binatang macam ni buat saya jadi risau 24 jam, rasa tak secure, saya tercari-cari
apa kah cara mudah untuk pelihara Mia supaya tak mudah dijangkiti kuman ni.


Sehinggalah saya diperkenalkan dengan kaedah semulajadi dan mudah untuk pastikan anak kecil kita bebas dari bakteria..

Saya cuba gunakan Ronella Essential oil dan titiskan 5 titik dalam diffuser, selepas beberapa bulan guna, saya pun terkejut, Mia nampaknya kelihatan aktif seperti biasa, takde dah  kerap demam dalam 2 bulan sekali.

Paling best, Mia sekarang jarang dah batuk dengan selsema, saya cuma gunakan essential oil sahaja dan gunakan untuk waktu siang dan malam. 



Inilah 3 pilihan terbaik untuk bermula dengan Ronella Essential Oil.

  • Tea Tree Ronella Essential Oil, sangat terkenal sebagai ramuan untuk membantu mengelakkan jangkitan, sesuai digunakan untuk anak kecil anda. Hanya titiskan 5 titik tea tree Ronella Essential Oil dalam Ronella Diffuser, pastikan Diffuser telah diletakkan 70ml air didalamnya. Pasang diffuser tersebut dan biarkan aroma wap tea tree Ronella Essential Oil bertebaran dalam rumah anda. Mama takkan risau lagi anak dijangkiti bakteria.

  • Lavender Ronella Essential Oil, sangat membantu untuk mengurangkan masalah pernafasan, sesuai digunakan untuk anak kecil anda yang senang untuk masalah alahan dengan persekitaran yang kotor ,batuk-batuk dan lelah. hanya titiskan 5 titik Lavender Ronella Essential Oil dalam Ronella diffuser. Tak perlu risau lagi kalau anak kecil yang susah nak tidur.

  • Lemongrass Ronella Essential Oil, boleh membantu sekiranya anak kecil anda demam dan dijangkiti kuman. Mama boleh gunakan aroma lemongrass ini pada waktu siang dan titiskan dengan 5 titik dalam Ronella diffuser , tak risau lagi dengan persekitaran yang dipenuhi risiko bakteria. Mama pun boleh hilangkan juga keletihan dengan bantuan aroma ini kalau seharian menjaga anak kecil anda.


Ronella Essential Oil ini adalah keluaran syarikat bumiputra yang dihasilkan dengan mengambil kira kualiti pembuatan, 100% asli, tanpa bahan kimia , dan tanpa alkohol.  

Penggunaan essential oil ini sudah lama di amalkan tetapi disebabkan peredaran zaman dan pengaruh penggunaan bahan kimia dalam setiap kehidupan kita, penggunaan bahan semulajadi ini semakin diabaikan. Tapi sejak akhir-akhir ini, banyak kes jangkitan kuman semakin menjadi-jadi dan yang mudah menjadi mangsa adalah anak kecil kita.

Selepas masalah yang semakin berleluasa ini, orang ramai mula kembali menggunakan essential oil sebagai alternatif semulajadi dan bebas dari bahan kimia.