Pages

Wednesday, April 5, 2017

Cara pelik bantu atasi masalah kulit sensitif?

Kenapa cara pelik ini diakui oleh pakar aromaterapi boleh bantu uolls yang ada masalah kulit sensitif ?


Perkara paling berbahaya untuk uolss yang ada masalah kulit sensitif ialah jangan sekali-kali pergi cuba pakai produk pemutih dan set mekap yang macam-macam.

Sebab ini ada satu cerita yang saya nak share kat uolss..


Aku shery (bukan nama sebenar)  memang dah lama kena masalah muka teruk ni  ,muka aku sangat berminyak dan sangat-sangat sensitif, biasanya orang yang masalah macam aku ni ada masalah gangguan hormon.

Masa tahun 2013 ,muka aku memang dah start ada jerawat tapi tak teruk sangat, tapi macam tulah keadaannya, sekejap tumbuh satu, pastu hilang satu, tumbuh pulak yang baru, tak tahulah apa masalah kat kulit muka aku ni.


Pengalaman paling teruk aku masa tahun 2015 ,semuanya gara-garap makeup, aku bukan pandai sangat make up, ada satu program tu, aku suruh mak andam tolong make up, bila tengok muka lepas make up, wahh bukan main puas hati , siap pakai bulu mata palsu bagai, orang bukan main puji cantik ewah- ewah , excited upload kat fb. Satu hari tu jelas rasa best.

Tapi keesokan harinya...malang nasib aku..

Muka aku tiba-tiba tumbuh jerawat besar, aduuh sakit, siap naik nanah dekat muka, pipi kiri kanan aku subur bukan main tumbuh jerawat, drastik gile uolls naik..dah macam jerawat batu.


Aku down gile wehh , nak jumpa orang memang tak konfiden langsung, bila balik kampung, mak cik tegur kena demam campak ke..



Jadi bagi korang yang ada masalah kulit sensitif ini , make sure jangan amalkan pemakaian produk whitening, scrub muka, picit jerawat dan sentuh muka jerawat.

Begitulah kisah shery...

Oklah, jadi jika uolss ada masalah macam shery ni, boleh menggunakan kaedah aromaterapi dengan menggunakan essential oil, ianya adalah cara yang telah lama di amalkan sejak ribuan tahun dan ditinggalkan, tetapi ianya kembali menjadi pilihan pengguna kerana semakin banyak produk kosmetik yang mempunyai bahan kimia, dan memberikan kesan buruk kepada pesakit kulit sensitif.


Apa kata pakar aromatetapi tentang cara pelik ini ? 

Kajian penyelidikan terhadap essential oil menunjukkan kesan positif untuk pelbagai masalah kesihatan termasuk jangkitan, kesakitan, kebimbangan, kemurungan dan lain-lain lagi.


Mari saya kongsikan pada uolss apakah  manfaat kaedah  aromaterapi dengan Ronella Essential Oil?

  • Ronella Tea Tree Essential Oil- Ramai yang menganggap aroma tea tree adalah essential oil pilihan nombor satu untuk merawat kulit sensitif. Ia berfungsi melawan bakteria  yang menyebabkan jerawat dan whiteheads.  Ia juga membantu masalah keradangan dan kemerahan dimuka. 

  • Ronella Lavender Essential Oil- Jika anda suka kepada rasa tenang, dan beri kesan pada tubuh dan minda, anda boleh gunakan aroma lavender ini, ia mengandungi ciri-ciri antibakteria  dan cukup lembut untuk digunakan pada kulit apabila dicairkan. Ia juga memberi manfaat kepada pertumbuhan sel kulit dan membantu pesakit kulit sensitif.

  • Ronella Lemongrass Essential Oil- sangat sesuai untuk masalah kulit berminyak, mempunyai fungsi antibakteria dan ciri-ciri antimikrob  dan mempunyai kesan yang bagus untuk membantu hilangkan jerawat. Lemongrass juga sesuai untuk tujuan mandi wap dan sauna.


Bagaimana cara nak gunakan ronella essential oil ini ?

Cairkan essential oil dengan carrier oil , guna 10 hingga 12 titis  essential oil yang dipilih dengan 30ml carrier oil,  campuran anda seeloknya kurang dari 5% essential oil.

Campurkan carrier oil dan essential oil pilihan dalam botol , goncang perlahan-lahan untuk adunkan kedua-dua minyak, sapukan 2 hingga 3 titis setiap malam pada kulit , uolss juga boleh gunakan aroma essential yang lain dengan menggunakan diffuser untuk mewujudkan udara segar dan haruman essential oil pilihan.


Langkah berjaga-jaga untuk wanita mengandung dan kanak-kanak, dapatkan nasihat doktor untuk memastikan keselamatan penggunaan.


Jika uols berminat, sila whatsapp ke 019 - 989 8341 untuk mendapatkan khidmat nasihat percuma, saya sangat mementingkan kesesuaian dan ingin mengetahui masalah sebenar uolls dalam menghadapi kulit sensitif ini.